onsdag 22 februari 2012

Gott och blandat

Nu blir det lite blandade händelser.

Vi fick vara med bakom kulisserna på en TV inspelning och se hur det gick till hos en tv och radio station. Det var lagom häftigt men ballast av allt var nog kändis väggen där alla (förmodligen okända för västvärlden) kändisar som vart med i TV programmet signerat sina bilder. Jag blev frestad att sno en bild på gitarristen i mitt favoritband men tanken på indraget stipendium höll mig från handlingen.







Det har även blivit fler kära återbesök till Yatai:erna. Sådana där portabla matrestuaranger som sätts upp över hela staden då det börjar skymma. Otroligt god mat, billigt och hur mysigt som helst.



Vi fick lära oss göra sushi på en sushi lektion med en äkta sushi mästare. Mycket sushi i samma mening.
Överraskande enkelt och kulturellt givande.






Min söta lärare

Ganska nöjd :)  


Och som grädden på moset, bokstavligen, blev min lycka överväldigande då jag fann Felix potatismos av en händelse på en shopping runda. Det gjorde mig inget att det var tre gånger så dyrt, jag köpte den och fällde en tår av lycka vid smaken av hemma <3

1 kommentar:

  1. ååhw vad kul att kunna göra egen sushi! min kompis har lovat att lära mig nästa gång vi ses! ihp! brukar äta sushi på sushibaren varje tisdag innan japanskan, känns som en bra tradition!
    haha fast jag hittade en bild med "sushietikett" häromdagen och jag gör tydligen massor med fel :''D

    och fan vad bäst med potatismoset hoho :D

    SvaraRadera