fredag 9 mars 2012

Beppu

Jag, Ayla och Julie begav oss till Beppu, en liten by som ligger 2 timmar från Fukuoka.
Det var alldeles underbart!
Vi bodde i världens vackraste hus också som var över 100 år gammalt och inrett i gammalt japanskt stuk.









Beppu är känt för sina varma källor som går att hitta över hela byn på vackra platser. Det var häftigt att se hur de kokade.



Det fanns till och med zoon runt vissa källor  















  
Från vänster; Ayla, jag, Julie




Över 100 grader varmt!!




På kvällarna badade vi i ett såkallat Onsen; varma källor som det går att bada i. Det var fantastiskt att bada på nätterna under bar himmel där alla stjärnor syntes. Man fick inte ta bilder där inne så jag lägger upp en bild från deras hemsida istället


Efter Beppu kände jag mig rejält kurerad från eventuella stress och trötthetsbekymmer, hela stan är liksom som en enda stor kurort och att bada onsen är verkligen en speciell upplevelse. Åk dit för all del om chansen uppstår! Otroligt värt och jag hoppas att jag kan åka dit igen.

1 kommentar:

  1. fan vad fina bilder!
    och onsens låter verkligen helt underbart! ska lätt besöka en när jag åker till japan! :D

    SvaraRadera